Hiri aplikazioen Hackathon We Live Ko-sorkuntzaren oinarriak

1. Lehiaketaren helburua

Txapelketa honen helburua hiriko eragile desberdinei eta herritartasunei sartzea da, Bilbon planteatzen diren desafio sozialen, kulturalen eta ekonomikoen bilaketa, aplikazio mugikor berrien definizioaren bidez.

Udal kolaborazioak eta hainbat eremuak WeLiv-ekin kolaboratzen dutenak zenbait desafio sozialak edo ekonomiko konkretuak definitu dute. Gainera, Bilboko Udaletzeak Bilbao Open Data atariaren bidez planteatutako desafioekin erlazionatutako datuak herritarren eta eragileen eskura jarri dute. Idien generazioa txapelketa honetan WeLive azpiegitura teknologikoan laguntza izango du, Ideia Espaziala izeneko osagai bat eskaintzen du (Innovation Area/Ideation Board), funtzionalitatea eskaintzen duena ideiak konfiguratzeko erronkei erantzuteko.

Txapelketaren parte-hartzaileak epe bat izango dute deialdi bakoitzean beren proposamenak moldatzeko aplikazio mugikorren kontzeptuen moduan, esparru teknologiko eta gizarte adituak ebuluatuko dute.

Aurkeztutako ekimen guztien artean, epaimahiak sei apps aukeratu ditu eta hauek txapelduank izango dira modu bideragarria, erakargarria eta inpaktu geniagorekin bideratzeagatik, hackathon honen helburua, hau da, Bilboko aregileen beharrak erantzuten duten hiriko mugikorretarako aplikazioak egitea, edo lehendik dauden erronkak eta ideiak dagoeneko argitaratuak erantzuteko. Ekimen guztiak ebaluatutak izango dira irizpide beraren arabera aurretik zehaztutako epaimahaiak.

2. Lehiaketa antolatzailea

Bilboren pilotuko WeLive-ren proiektuko partzuengoa, TECNALIA Deustoko Unibertsitatea, EUROHELP eta Bilboko Udaletzea konposatua, "Txapelketaren antolatzailea" da eta horri dagozkion erabakiak hartzeko eta txapelketa gestionatzeko arduraduna izango da.

Antolatzaileak sarien banaketa eta kandidatura hartzeko epea aldaketaren eskuina gordetzen du, txapelketaren edozein oinarria baita ere, baldin eta ados badute, bere ustez, beharrezkoak egingo zuten zirkunstantziek. Ere, antolatzaileak txapelketaren garapena behin betikoki o temporalki etentzeko eskuina gordetzen du, organizatzaileak askatasunez aintzatetsi gabeko arrazoiengatik, txapelketa babesten duten instituzioentzat edozein erresponsabilitate eratorri gabe eranaki honetan.

3. Parte hartze eskakizunak

Hackathon WeLive Bilbao-en partaidetza banaka edo gehienez lau laguneko taldekoak izango da.

Txapelketa edozein pertsona, 16 urte baino zaharragoak, pertsona juridikoak ere, beti baldin badira start-up, elkarteak, pymes edo antzekoak, partaidetza bat bakarrik pertsona fisikatik edo juridikatik onartzen da. Partaidetzak inprimaki erraztu honetan erregistratu behar dira. Ere, WeLibe-en erregistratu behar da dev.welive.eu sartzen. Azkenean, WeLive-en plataformarekin elkarrik eragin behar dute, "Espacio de Ideación" konponentera sartzen https://dev.welive.eu/innovation-area eta "Ideas" atala aukeratzen. Behin han, ideiaren definizioaren pantallan sartzeko "Crear" botoian aukeratuko dute (kasu honetan app garatua espezifikatuta igotzeko erabiliko da), "reto genérico del hackaton" edo Bilbon beste desafio irekiak aukeratu, eta app-ko detaileak sartu. Oso garrantsitzua da Gestor de Servicios de WeLive -en sortutako app-ako platilla erantsita igotzea.

Ezingo dute parte hartu txapelketan bere antolatzaileak, ezta txapelketaren elkarteen lakideak, beren familiakoak, arbasoak, ondokoak, ezkonlagun edo lehen graduko izatezko bikote.

Txapelketaren oinarrik onartzea baldintza beharrezkoa da txapelketan parte hartzeko. Zuhurtzen da parte-hartzaileak txapelketako oinarriak onartu duela erregistzen bada.

Antolatzaileak ez da arduratuko copyright-en arau-hausteaz edo beste legeko hauzteaz. Parte-hartzaileak erresponsable bakarra da.

4. Nola parte hartu

Parte hartzaileek jarraitu beharreko prozesua honako hau da:

  1. Alta ematea lehiaketan parte hartuko duen taldeari Hackathon web gunean. Taldearen izenaz gain taldekideen izen eta email helbideak zehaztu behar dira. [Urriaren 24a arte]
  2. Erabiltzaile bezala erregistratu WeLive atarian https://dev.welive.eu eta erabiltzaile horiek Bilbon dagoen pilotuari lotu. [Urriaren 24a arte]
  3. Taldeak lan egingo duen App-aren ideiaren argitaratzea Ideazio Espazioan (https://dev.welive.eu/innovation-area). Helburua aplikazioak era sintetiko batean zer egin nahi duen adieraztea da, beste idei batzuekin alderatuta izan ditzakeen detaileeak edo originaltasuna azpimarratuz. Garapen Sesioa baino lehen egin beharko da. [Urriaren 24a arte]
  4. App-aern ideiaren errefinamendua eta bere edizioa Ideazio Gunean. Helburua aurrez egindako app-aren ideiaren deskribapena errefinatzea da, app-a eman aurretik. Kasu honetan beharrezkoa da ideiaen definizioa eta deskribapena duen word dokumentoa txertatzea, ondorengo unean dagoena: http://apps.morelab.deusto.es/hackathonwelivebilbao/EspecificaciónAppWeLive.docx. Txantiloi honekin taldeek App-a aurrez erregistratutako taldearen izenarekin erlazionatu dezakete, apparen deskribapen zehatz batez gain: justifikazioa, Welive artefaktuen erabilpena, artefaktu berrien sorkuntza (dataset edo buildin block-ak), modk up-ak(ikusi “Designing a mockup project” atala erabiltzailearen gidan: https://dev.welive.eu/user-guide) eta abar. Informazio hau App-aren ebaluaziorako eraniliko da. Espezifikazioaren luzera maximoa 4 orrialdetakoa da. Ideiaren detaileak publikoak izango direnez espezifikazio osoa app-a garatu denean eta plataformara igotzeko prest dagoenean egitea gomendatzen da. [Azaroaren 24a arte]
  5. Argitaratu sortu den aplikazioa Zerbitzu Kudeatzailean (Gestor de Servicios). Azaldu agertzen den formularioan ea app Store batean argitaratu den, Google Play adibidez, edo WeLive mock-up bezala egin den. [Azaroaren 24a arte]
  6. Bidali mezua honako helbide elektronikora welive@cimu.bilbao.eus prestatutako appren espezifikazioaren txantiloia txertatuz. Mezuaren izenburuari honako aurrizkia jarriz: [HACKATHON-WELIVE-BILBAO]. [Azaroaren 24a arte] Mezuaren gorputzean honako informazioa jarri behar da derrigorrez:
    1. Ideia argitaratu den Ideazio Gunearako URLa.
    2. Zerbitzu Kudeatzailean app-a argitaratu den URL. App-aren modalitatea azaldu, ea natiboa edo web mock-up den.
    3. Zein erronkari erantzun ematen dion azaldu, generikoa edo espezifikoa.
    4. Kontsumitu diren Welive artefaktuak izendatu (dataset eta Building Block) eta, dagokionean, app-aren garapenean sortutako berriak.
  • Taldeko kide bakoitzak garaitzaleak hurrengo formularioa bete behar du: http://bit.ly/2ywHyWh. [Azaroaren 24a arte]
  • 7 pausu hauek 2017ko azaroaren 24aa baino lehen betetzea derrigorrezkoa da prozesuan aurrera egin ahal izateko.

    Lehiaketa horrekin lotutako edozein zalantza izanez gero, hauek desafioaren bidez komentario forma gisa jasan daitezke. Hackathon-en elkarteak zalantza guztiak erantzutea konpromisoa hartzen du eta parte-hartzaile guztiak informazio berdinekin izango dute. welive@cimu.bilbao.eus-era iristen diren zalantzak ez dira erantzungo, salbu zalantza hauek plataformaren erabilera izan balitz. Proyectuaren FAQ-a atal bat biltzen du: https://dev.welive.eu/faq/es/OIA/ideas.html eta Hackathon-aren garapenean zalantzak gehituko dira. WeLive-en erabiltzailearen gida zerbitzuak nola sortu diren jakiteko dokumentazioa dago zerbitzuen sortzailearen laguntzarekin. (Visual Composer) eta bere publikazioa zerbitzu kudeatzailearen bidez (Marketplace) https://dev.welive.eu/faq/es/user-guide/developer/implementing-a-solution.html#publishing-an-application

    Lehiaketan parte-hartzailea gaur egungo oinarriak onartzea dakar. Epaimahaia mugikorren aplikazioa beharrezko eskakizunak betetzen ditu egiaztatzen momentu harte ezingo da formalizazioa egingo ebaluazioa fasera pasatzeko. Antolatzaileak partaidetza bat ez onartzea eskubidea gordetzen du ezandakoa ez betetzeagatik, eta, horren arabera, organizatzaileak berretsi arte, ez dira behin betiko onartuko. Uneoro, 15/1999 Lege Organikoan xedatutakoa beteko du, Pertsonaien datuen babeserako.

    Sentidu horretan, lege horren arabera, parte-hartzailei jakinarazten da tratamenduaren arduradunak kudeaketa sortutako datuak txapelketaren parte-hartzilea Bilboko pilotuarentzako WeLive-en proiektuaren partzuergoa izango (TECNALIA, Universidad de Deusto, EUROHELP y Ayuntamiento de Bilbao) da eta tratamendu horren helburua txapelketaren antolankuntza, difusioa eta komunikazioa da. Berdin, jakinarazten da prozesatutako datuak ez direla beste erakunde batera transferituko, legez aurreikusitakoak izan ezik, erabiltzaileen aurretiko baimenik gabe. Lehiaketaren arauak onartuz, parte-hartzaileak eta, hala badagokio, txapeldunak onartzen dute txapelketaren antolatzaileari bere izena erabiltzea, baita aplikazioaren irudia eta izena ere, propmozioen akzioetan kudeaketaren ondorioz egindakoa, interneten edo edozein beste komunikazio bide batzuetan. Halaber, parte-hartzaileak bere izena eta abizenak eta bere app-aren izena eta deskripzioa argitaratzea baimena ematen dute, txapelketaren webgunean edo beste ertain batean, finalisten aplikazioen izenen aplikmazioen arrozoiengatik eta, gero, irabazleetakoak. Parte-hartzaileek sarbide eskubideak, zuzenketak, ezeztapena eta oposizioa erabil ditzakete. Horretarako, korreo bat bodali behar da helbide honetara: welive@cimu.bilbao.eus

    5. Lehiaketa ebaluatzeko prozesua

    Emandako entitate bakoitzaren ebaluazioari jarraitzeko prozesua honakoa da:

    esquema hackathon

    Jarraian, lehiaketan luzatuko diten ideietako bakoitza ebaluatzeko irizpideak azalduko dira, betiere aurretik ezarritako pausuen arabera bidali badira.

    • Bete beharreko irizpideak: Hurrengo hiru irizpideak bete behar dituzte argitaratutako ideiaren sortzaileek hura baztertuta ez geratzeko.
      Irizpidea BAI/EZ
      Proposatutako ideia Erronkaren helburuaren eta azalpenaren arabera egokia al da? Ideia hori erronkaren barruan kokatu daiteke? BAI
      Ideia interesgarria da Bilborentzat eta, beraz, Bilbok ideia ga gauzatzen eta birdefinitzen lagunduko du? BAI
      Zure ideia burutu daiteke webgune edo mugikorreko aplikazio bat sortuta eta argitaratuta? BAI
    • Irizpide kuantitatiboak: Irizpide horietako bakoitzerako, epaimahaikideek 0 eta 5 arteko puntuazioa emango dute. Horrela, irizpide bakoitzari esleitutako pisuaren arabera, ideia bakoitzaren puntuazio osoa lortu daiteke.
      Zenbakia Irizpidea Puntuazioa 0tik 5era Beharrezko atalase minimoa Pisua
      1 App-ak behar sozio-ekonomikoei erantzun ematen die? 2 0,15
      2 App-a guztiz funtzionala da? 2 0,15
      3 App-a iraunkorra eta ustiagarria da administrazio publikoarentzat interesgarria izatekotan? 2 0,15
      4 Zenbateraino betetzen ditu app honek hiritarren eta hackathonaren beharrak? 2 0,15
      5 elkar-sorketarako planteamendua erakusten al du app-aren deskribapenak? NO 0,15
      6 Weliven erabilgarri dauden baliabide/artefaktuak erabiltzen ditu? NO 0,15
      7 App-ak baliabide/artefaktuak sortzen ditu? NO 0,15
      8 App-aren garapenean Zerbitzuen Generadorea erabili da? NO 0,15
      9 Zenbaterainoko berrikuntza dakar app-ak?Abantaila konpetitiboak ditu? NO 0,15
      10 Erabilgarritasuna, diseinua eta soiltasuna NO 0,15

      Esan bezala, 5 puntuazio daude:

      Puntuazioa Esanahia
      0 Ideiak huts egiten du irizpideari erantzuna ematean eta informazioa osatu barik dago.
      1 - Eskasa Irizpidea ez da modu egokian kontuan hartu eta ahulgune nabarmenak identifikatu dira.
      2 - Halamoduzkoa Proposatutako ideiak irizpidearen beharrei erantzuten die baina ahulgune nabarmenak dauzka.
      3 – Ona Proposatutako ideiak irizpideari erantzuten dio baina arazo batzuk ditu.
      4 – Oso ona Proposatutako ideiak irizpideari nahiko ondo erantzuten dio baina hainbat arazo ditu.
      5 – Bikaina Proposatutako ideiak bikain erantzuten die irizpidearen adierazitako alderdi guztiei eta aurkitutako arazoak ez dira garrantzitsuak.

      irizpide bakoitzerako honakoa definitu da:

      • Atalase Minimoa: Irizpide bakoitzerako finkatutako balio minimoa, prozesuarekin jarraitu ahal izateko gainditu beharrekoa.
      • Pisua: Puntuazio osoa kalkulatzeko irizpide bakoitzari emandako garrantzia.

    6. Edukia

    Datuak babesteko eta norbere irudia gordetzeko eskubideak behar bezala bermatzeari begira, hirugarrenen irudiak eta hirugarrenei buruzko beste edozein datu pertsonalak erabiltzeko titularrek emandako baimena edukitzea gomendatu nahi diegu parte-hartzaileei. Aplikazioetako ideien sortzaileek Lehiaketaren Antolakuntza ez dutela kaltetuko bermatzen dute, baldin eta datuak babesteari buruzko araudia edo besteren bat hausten badute.

    Lehiaketaren parte-hartzea kudeatzeko sortutako datuen erabileraren erantzulea Bilboko Udala dela eta erabilera horren xedea aipatutako Lehiaketa behar bezala antolatzea, iragartzea eta komunikatzea dela jakinarazi nahi diegu parte-hartzaileei. Era berean, erabilitako datu horiek erabiltzaileen baimenik eduki barik beste herri-erakunde bati lagako ez zaizkiola jakinarazi nahi dugu, legez aurreikusitakoen kasuan izan ezik. Lehiaketaren oinarriak onartzean, parte-hartzaileek eta, hala badagokio, irabazleek beren beregi ba aimentzen dute Lehiaketaren Antolakuntza aplikazioaren izena eta irudia erabiltzea Lehiaketa kudeatzearen ondorioz egingo diren iragartzeko eta komunikatzeko jardueretan, bai Interneten bai beste edozein hedabidetan. Halaber, parte-hartzaileek aplikazioaren ideiaren izena, izen-deiturekin batera, Lehiaketaren webgunean edo beste edozein hedabidetan argitaratzeko baimena ematen dute, aplikazio finalisten ideien izena eta, ondoren, irabazleenak argitaratuko direnean. Parte-hartzaileek datuak ikusteko, zuzentzeko, ezabatzeko eta haien erabileraren aurka egiteko eskubideak gauzatu ahal izango dituzte hurrengo helbide elektronikora idatzizko jakinarazpena bidalita: welive@cimu.bilbao.eus

    Antolakuntzakoek ez dituzte bere gain hartuko soluzio teknologikoaren ideiaren arduradunak egin zitzakeen copyright-aren hausturak edo bestelako lege-hausturak. Hala, soluzio teknologikoaren ideiaren arduraduna izango da erantzule bakarra.

    7. Sariak

    Apps-en saria 8.000 € zenbatekoa izango da. 3 sari material elektronikoetan ondoko diru-kopuru ekonomikoen balioa izango dira, sari banatu nahi dituzten hiru kategoria kontuan hartuta. Sariak banatzea eta ematea Bilboko Udaletzeak egingo du, We-Live-en proiekturen partez.

    • 1.We-live aplikazio onenaren saria: 2.000 € (lehenengo saria) eta 1.000€ (accésit)
    • 2. Ko-Sorkuntza prozesua osatzeko aplikazio onenaren saria osoa: 2.000 € (lehenengo saria) eta 1.000 € (accésit).
    • 3. Zerbitzuen sortzailearekin sortutako tresna onenen saria: 1.000 € (lehenengo saria), 700 € (Bigarren saria) eta 300 € (hirugarren saria).

    1 eta 2 sari modalitateak esklusiboak dira, baina app bat sarituta lehenengo edo bigarrengo modalitatean ere sar daiteke hirugarren modalitatean app garapenean tresna berri bat (datasets y building blocks) sortu baldin bada. Hirugarren sariaren kategorian sar daitzeke ere esklusiboki garatutako aplikazio horiek Zerbitzuen sortzaileen laguntzarekin.

    Sariak hutsik utz daitezke. Antolatzaileak eskubidea gordetzen du, bere diskrezioa, balio bereko edo balio handiagoa duten sari baliokideak sariak ordezkatzeko. Irabazleak arduradun bakarrak dira zerga-lege guztiak betetzea ziurtatzeko eta deklarazio eskakizun aplikagarriak.

    8. Epaimahaia

    Hackathonek 5 kidek konfiguratutako epaimahaia izango dute:

    • Udaleko sail bat ordezkatzen duen pertsona.
    • ESLE elkartearen erronka arloan trebatutakoa.
    • Bilboko Udaleko Alkateak proposatutako pertsona bat.
    • WeLive Partzuergoko ordezkari bat.
    • Irtenbide teknologikoak sortzearekin loturiko pertsona.
    • Epaimahaikideetako batek lehendakari izendatuko du eta beste batek idazkari gisa jardungo du.

      Epaimahaia Antolatzailea izendatuko du eta komposizioa web orrian egingo da.

    9. Salbuespena

    Parte-hartzaile guztien gastuak app garapenen arrazoiengatik beraiek ordaingu egingo dituzte. WeLive Proiektu partzuergoa Bilboko pilutuentzarako (TECNALIA, Deustuko Unibertsitatea, EUROHELP eta Bilboko udaletxea) parte-hartzaileek jasan dezakete ondorioengatik, istripuengatik edo erasotzaileengatik ez da erantzule izango txapelketa honetan. WeLive partzuergoa app irabasleak sortutako aplikazioen multzoen artean Bilboko pilotuan sortuan sartzeko baimena dauka.

    10. Oinarriak

    Oinarriak Bilboko Udaleko Alkatearen eremuan gordeko dira.

    Oinarrietako bat ez betetzeak hautagaiaren bazterketa ekarriko du. Datu horien interpretazioak zalantzak edo desadostasunak badituzte, antolatzailearen kriterioa lehentasuna izango du eta, arrazoi justifikatuengatik, antolatzailea egungo arauak alda ditzake, nahiz eta lehiaketa honen edizioa hasita egon..